dinsdag 24 maart 2015

Koffietijd

Veel van mijn leeftijdsgenoten gaan vaak uit met vrienden. Ik hou ook wel van uitgaan, af en toe. Maar vaak als ik met mijn vrienden afspreek, gaan we niet naar een club. Meestal gaan we naar een koffietentje. We spreken dan af om ergens koffie te gaan drinken om lekker bij te kunnen praten.


Vaak hangt er een hele relaxte sfeer in de koffietentjes. Iedereen heeft een kopje koffie en vaak een koekje of een stukje taart. Ik ben altijd benieuwd naar wat voor soort figuurtje ik in mijn koffieschuim krijg. Het is altijd leuk om te zien hoe creatief sommige mensen in koffieschuimfiguurtjes maken zijn.


Het heeft bij mij wel een hele tijd geduurd voordat ik koffie kon waarderen. De geur was wel altijd lekker, alleen ik vond koffie altijd zo bitter. Tot ik op een gegeven moment een aantal jaar geleden een zomerbaantje had, waar extra energie absoluut geen kwaad kon. De koffie-automaat zag er toen leuk uit, en de koffie smaakte opeens helemaal niet zo bitter meer als eerst. Toen is mijn liefde voor koffie echt ontstaan.


Tegenwoordig drink ik dus vaak koffie. Het is altijd leuk om ergens in een koffietentje te zitten en te kijken wat voor mensen er zitten en een praatje te maken met mensen. Ook verbaas ik me er nog steeds over hoeveel verschillende soorten kopjes koffie er bestaan.

Waar vinden jullie dat de lekkerste kopjes koffie worden gemaakt?

X, Marloes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten