dinsdag 17 februari 2015

dagje dieren en planten kijken

Elk jaar is het weer afwachten wat ik ga doen tijdens Valentijnsdag. Sinds een aantal jaar spreek ik met wat vrienden af om in de avond films te kijken en ijs te eten. Dit jaar ging ik eerst naar de dierentuin toe voordat ik met mijn (ook single) vrienden Valentijnsdag ging "vieren". Gelukkig scheen de zon, want met het weer in Nederland weet je het maar nooit.


Naast dat het natuurlijk altijd leuk is om te kijken naar de dieren en de jongen die sommige dieren hebben, kijk ik ook naar de mooie plantjes en bloemen die er te zien zijn. Lang niet iedereen vindt kijken naar de mooie planten interessant, maar als je er even bij gaat zitten of goed gaat zoeken, verbaas je je over wat voor mooie aparte planten er te zien zijn in de dierentuin.




"Waar maakt zij nou foto's van, ik zie daar geen dieren zitten, jij wel?" is een van de dingen die ik tijdens het maken van foto's hoorde. Ik vind het ook altijd leuk om dan heel lang naar een plant te kijken en te doen alsof je iets bijzonders ziet zitten. Deze foto's zijn gemaakt in het verblijf van de vlinders. Als je maar lang genoeg naar een plant kijkt, en af en toe wat verder voorover buigt, komen er ook mensen naast je staan, in de hoop dat zij ook die mooie en bijzondere vlinder zien (die er helemaal niet zit).


Gelukkig lukte het me ook om wat foto's van vlinders te maken. Het is nog een lastige opgave om foto's te maken van vlinders, aangezien ze de hele tijd wegvliegen. Als je ver weg staat van de vlinder zie je de mooie details op de vlinder niet, en als je te dichtbij komt, vliegt de vlinder 9 van de 10 keer weg. Al met al was het een leuke dag in de dierentuin. Zo is Valentijnsdag 2015 ook weer leuk geworden.

X, Marloes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten