woensdag 18 februari 2015

mijn liefde voor popart

Waar deze liefde vandaan komt, weet ik niet. Het begon denk ik rond mijn veertiende. Ik kwam erachter dat er ook kunstwerken bestonden die er heel erg uitzagen alsof ze rechtstreeks uit een stripboek of van een kindertekening kwamen. Dat was denk ik de eerste keer dat ik van popart hoorde.



Sindsdien vind ik het heel interessant om boeken te lezen over popart en dan vooral over de kunstenaars Keith Haring en Roy Lichtenstein. Ik word helemaal enthousiast als ik weer ergens in een winkel een artikel tegenkom met een plaatje erop van kunstwerken uit de popart.

kussensloop van de h&m
notitieboekje waar ik mijn polaroidfoto's in plak
tas gekocht op een markt

Een dagje door een museum lopen vind ik een leuke tijdbesteding. Een dagje door winkels zoeken naar spullen die met popart te maken hebben ook, haha. Het is lekker zonnig, dus ik ga maar eens naar buiten. Op zoek naar meer kunstzinnige spulletjes...

X, Marloes


2 opmerkingen:

  1. Leuk artikeltje - ik houd ook van pop art, het is zo mooi dat dingen zo simpel weergegeven kunnen worden en er toch nog herkenbaar uit zien voor ons. :-) Liefs Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen