vrijdag 20 februari 2015

5 tips voor als het regent

Hoeveel mensen er in ons landje blij worden van die regenachtige dagen weet ik niet. Ik word er in ieder geval niet heel vrolijk van. Om je niet te gaan vervelen heb ik een paar tips voor je op een rijtje gezet.



1. Een filmpje kijken. Het is altijd leuk om een film te kijken (ook op een niet-regenachtige dag). Er zijn vaak wel films waarvan je zegt: "Die kijk ik wel als ik tijd heb." En nu heb je dat! Op televisie, online of in je dvd-collectie zijn genoeg films te vinden die geschikt zijn om van je saaie regenachtige dag een leuke filmdag te maken. Stop nog wat popcorn in de magnetron (of in de pan, maar zorg er dan voor dat ze niet uit de pan springen), pak er een dekentje bij en je bent helemaal klaar voor je filmdag!

Ik kijk niet vaak een film zonder dat ik popcorn heb...

... maar ijs is natuurlijk een goede vervanger van popcorn.



2. Trakteer jezelf op een lekkere lunch. Hiervoor hoef je helemaal niet de deur uit. Loop je keuken in en kijk om je heen. Zelf zag ik een avocado in de keuken liggen die ik kon gebruiken voor mijn lunch van vandaag. Vaak is er genoeg te verzinnen met de groentes en het fruit in de keuken, waardoor je "normale boterham" wordt omgetoverd tot een klein (of groot) meesterwerk.

Mijn lunch van vandaag: boterhammen met zelfgemaakte
"roomkaas", schijfjes avocado en kruiden.

3. Hoe awkward sommige foto's ook zijn, het is altijd leuk om oude fotoboeken eens door te bladeren. Als ik oude klassenfoto's bekijk, dan probeer ik altijd om de namen van iedereen te herinneren. En ik kan je vertellen: dat is niet erg makkelijk, haha! Het is vaak leuk om te zien hoe erg je door de jaren heen bent verandert, ook al realiseer je je dat niet altijd.

4. Pak een stapel oude tijdschriften. Een aantal jaar geleden had ik een paar grote dozen vol met allemaal tijdschriften. Daar heb ik toen verandering in gebracht. Een deel heb ik weggegeven (soms willen ze ze hebben bij asielzoekerscentra en dergelijke), een deel heb ik netjes opgeruimd en dus bewaard en een deel heb ik verknipt. Wat ik altijd leuk vind is om de leukste en mooiste plaatjes/foto's uit tijdschriften te knippen en er een collage van te maken. Het is meer werk dan je denkt, en voor je het weet ben je een paar uur verder (en misschien schijnt tegen die tijd de zon weer ;))



5. En last but not least: zet je computer aan en ga internetshoppen. Als je geen geld hebt (zoals ik) kun ook rondkijken op sites om te kijken naar dingen die je zou willen hebben als je geld had. Op de meeste sites kun je een account aanmaken en spullen op je "wishlist" zetten, zodat je de spullen kunt terugvinden als je weer zakgeld/salaris/stufi hebt gekregen.

Geniet van je (regenachtige) dag!

X, Marloes




1 opmerking: