zaterdag 21 februari 2015

what's in my bag?

Een artikel dat ik grappig vind om te lezen op blogs, zijn de "what's in my bag?" posts. Ik vind het altijd leuk om te lezen wat mensen in hun tas meenemen, zodat ik dat kan vergelijken met wat ik in mijn tas meeneem. Daarom vond ik het ook erg leuk om zelf deze post te maken.





Ik gebruik de oude aktetas van mijn oma. Hij lag ergens op de zolder bij haar te verstoffen. Als klein kind kon ik eigenlijk niet wachten tot ik deze tas ooit zou mogen gebruiken. Ik vond het vroeger altijd heel leuk om met deze tas "schooltje" te spelen. Het was in mijn ogen zo'n typische tas die mijn juffen en meesters gebruikten op de basisschool. Dit jaar mocht ik hem eindelijk gebruiken toen ik er naar vroeg ;) .



Oké, wat zit er eigenlijk allemaal in mijn tas? Mijn Macbook neem ik altijd mee naar school, omdat we op school zo ongeveer alleen maar op laptops werken. Het blauwe notitieboekje neem ik vaak ook mee, voor als ik iets heb om op te schrijven. Ook gebruik ik nog steeds een papieren agenda. Ondanks dat ik ook een agenda op mijn mobiel en op mijn mac heb, vind ik het toch fijner om alles ook op papier te zetten. Ik ga nooit weg zonder mijn mobiel, oortjes, portemonnee, huissleutels en haarelastiekje. Je weet nooit wanneer je wat nodig hebt. De oplader van mijn mobiel neem ik ook vaak mee. Af en toe neem ik ook mijn oude fotocamera mee, omdat ik het leuk vind om nog steeds fotorolletjes te laten ontwikkelen. Je weet dan nooit van tevoren hoe de foto is geworden. Dat blijft een kleine verrassing en dat vind ik er leuk aan. En vaak gaat mijn koffiebeker ook mee. Zonder koffie word ik in de ochtend niet wakker. Natuurlijk kan ik onderweg naar school ook koffie kopen, maar als student heb ik daar niet altijd geld voor (ik zal denk ik niet de enige zijn, haha).




Ik hou echt van deze tas. Hij ziet er gebruikt uit, maar op een mooie manier. Het enige wat ik af en toe vervelend vind aan deze tas, is dat er niet echt rek in zit. In een rugzak kan je gewoon veel proppen en dan gaat de rits nog dicht. Maar in deze tas moet ik zo veel mogelijk platte spullen stoppen, omdat de tas anders niet dicht gaat. Ondanks dat kleine nadeel, gebruik ik deze tas vaak, doordat 'ie er gewoon heel leuk uitziet.

Wat nemen jullie altijd mee in je tas?

X, Marloes

2 opmerkingen: