vrijdag 27 februari 2015

5 tips om sneller te zijn in de ochtend

In de ochtend heb ik erg vaak dat ik in tijdsnood kom. Je wekker op de snooze-functie zetten zodat je langer in je lekkere warme bed kunt blijven liggen is altijd verleidelijk als je (vroeg) op moet staan. Om wat minder te stressen in de ochtend heb ik hier wat tips voor jullie op een rij gezet, waardoor je de ochtend wat relaxter door kunt komen.



1. Leg je outfit van tevoren klaar. Ik denk, nee ik weet, dat ik niet de enige ben die in de ochtend vaak in de stress schiet voor de kledingkast. Vaak weet je niet wat je moet aantrekken, omdat, ja, een mens gewoon nooit genoeg kleding kan hebben en alles wat op dát moment in de kledingkast ligt gewoon stom wordt. Dit komt voor een groot deel omdat je snel moet kiezen wat je aantrekt die dag. Om deze stress 's ochtends te mijden, is het slimmer om de avond van tevoren je outfit voor de dag erna uit te kiezen. Hierdoor hou je in de ochtend soms wel een kwartier tijd over.

2. Meerdere wekkers zetten. Aangezien het in de ochtend heel makkelijk is om je wekker op de snooze-functie te zetten, is het slim om meerdere wekkers op verschillende apparaten te zetten. Ik heb soms wel dat ik op mijn mobiel mijn wekker gebruik, en ook tegelijkertijd een alarm heb gezet op een normale wekker en op mijn computer. Hierdoor moet je wel uit je bed opstaan om al die wekkers uit te zetten.

3. Een uiterlijke "opstaantijd" hebben. Zet je wekker bijvoorbeeld tien minuten eerder, zodat je nog even de tijd hebt om echt wakker te worden en je mentaal voor te bereiden op het feit dat je op moet staan. Zo kun je nog even genieten van het liggen in bed en voorkom je dat je moet stressen in de ochtend door tijdsnood.

Ik word meestal ook pas goed wakker na een kopje koffie

4. Doe het licht aan. Hoe moeilijk het is, het is slim om zo snel mogelijk nadat je wakker bent geworden het licht aan te doen (of je gordijnen open te schuiven). Zo wordt je sneller wakker en heb je niet de kans om weer makkelijk in slaap te vallen, omdat je licht hebt dat in je ogen schijnt.

5. Zet de radio aan. Dit is iets wat ik zelf altijd doe. Direct nadat ik wakker word, zet ik mijn radio aan. Vaak zijn er energieke liedjes in de ochtend op de radio en hebben de radio-dj's een energieke stem. Hier wordt je vaak ook sneller wakker door. De liedjes geven je energie om je bed uit te komen.

Hoe zorgen jullie dat jullie 's ochtends je bed uit komen?

X, Marloes

1 opmerking:

  1. Wat een goede tips! Ik merk vooral dat ik er veel baat bij heb om dingen al de dag van tevoren klaar te leggen en gewoonweg het rolluik in mijn kamer open te doen. Van het licht word ik (inderdaad) meteen al een stuk wakkerder.

    BeantwoordenVerwijderen