zondag 1 maart 2015

Hallo Lente

Ik ben erachter gekomen dat je twee data hebt voor het begin van de lente: het meteorologisch begin op 1 maart en het astronomisch begin op 20 maart. Ik heb gekozen om deze post op 1 maart te posten, want hoe eerder de winter is afgelopen, hoe eerder het wat lekkerder weer wordt hopelijk, haha.




Wat heb ik de Lente gemist. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de wintermaanden ook gezellig. Lekker knus binnenzitten met een dekentje over je heen en een kop thee of warme chocolademelk (met slagroom en marshmallows natuurlijk ;)) in je hand. Maar nu je gewoon weet dat het lekkere weer steeds dichterbij begint te komen, heb je het al snel gehad met de kou, de regen en de wind.


Als het lente is, dan weet je dat de tijd van de korte broeken, de (mouwloze) shirts en de zonnebrillen er weer aan komt. Je kunt naar buiten met je board zonder dat je het riskeert om weer doorweekt door een regenbui thuis te komen. In het park zitten wordt ook weer fijn. Lekker in het gras liggen terwijl er wat zonnestralen op je gezicht schijnen.



Als het lente is, dan weet je dat de tijd van het lekkere fruit er weer aan komt. Af en toe een ijsje eten kan ook weer. Het is eerder licht en later donker. Je kunt langer genieten van je dag en gaat niet in het donker naar school om vervolgens ook weer in het donker naar huis te gaan. De zon schijnt (hopelijk) veel vaker, waardoor je meer energie krijgt. Je hebt meer zin om iets te doen in plaats van je te verstoppen in je bed en te wachten tot de dag voorbij is.

Kortom, de lente maakt mij vrolijker.

Wat vind jij fijn aan de lente?

X, Marloes







Geen opmerkingen:

Een reactie posten