dinsdag 3 maart 2015

Historisch Rotterdam

De meeste mensen denken als ze Rotterdam in gedachten hebben denk ik alleen aan: het centrum, Rotterdam Centraal, de Euromast en Feyenoord. O ja, en aan de Markthal niet te vergeten. Aangezien het gisteren lekker zonnig was, besloot ik jullie 'mee te nemen' naar een stukje historisch Rotterdam.



In de verte van deze foto kun je de Euromast zien. Dit soort lantarenpalen zie je ook door de hele buurt staan. Ze zien er echt schattig uit.



Dit terrasje ziet er nog een beetje zielig uit, maar binnen de kortste keren als het zonniger en warmer is zal het er gezellig uit zien.

De molen werd tot voor kort nog gebruikt. Er werden allerlei soorten meel verkocht en ook zakjes met een mix voor bijvoorbeeld cake. Toeristen uit andere landen kwamen speciaal naar deze molen voor het lekkere meel. Helaas is de molen nu niet meer in gebruik.

Deze twee ganzen hebben een nogal sterk territorium in deze buurt van Rotterdam. Ze zijn hier altijd te zien en als je te dicht bij ze in de buurt komt, kan het zijn dat je wordt 'aangevallen'.


Het was redelijk lekker weer met nog aardig wat zon, maar als je in de schaduw van deze wolken liep, leek het net weer winter.


Uiteindelijk begon het wel te regenen, maar ik heb toch nog een paar uurtjes van de zon kunnen genieten (met mijn zonnebril op!). Nu hebben jullie eens een ander stukje van Rotterdam gezien ;)

Ik hoop dat jullie ook een lekkere zonnige dag hebben gehad!

X, Marloes


1 opmerking:

  1. Wat een mooie foto's!
    Erg mooi gemaakt, en ook leuk om zo eens wat anders van Rotterdam te zien.
    Keileuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen